VARM CHOKLAD OCH SNÖ

 
 
Idag har det snöat. Vad tycker jag egentligen om det? Jag kan tycka att snö är det värsta som finns. Det är kallt, blött, jobbigt och försvårar löprundorna väldigt mycket. Men (det finns alltid ett men), snö kan också vara så himla mysigt. I juletid passar snö utmärkt. Det är runt jul det ska vara snö för att snön förgyller tillvaron så mycket. Däremot tycker jag att om det snöar en gång innan jul kan den allt ligga kvar tills efter jul. Så snön som kom idag, snälla stanna. Jag vet dock att den inte kommer att göra det för att det ska regna snart igen.
 
Snö gör det också mer okej att dricka varm choklad. Snö och varm choklad hör ihop på något sätt, i alla fall enligt mig. Så jag gjorde mig en kopp direkt när jag kom hem. Grädden försvann väldigt fort, dels för att den smälte men också för att det är ju den som är godast. 
Koppen fick av Ellen. Jag totalt älskar den! Använder den varje dag till tedrickande, men idag blev det premiär för choklad. Den är så himla läcker. Hela mönstret syns inte men ni ser det fina örat! Jag fick ett chai-te också som är supergott. 
 
Ha nu en fortsatt bra torsdag, puss.





Emelie
11 November, kl. 16:43 | Blogg; http://esh.webblogg.se

Supersnygg kopp!

Svar: Tack fina du!
majaalvina

Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback