DAGENS GODA

 
 
Recept: 
4 portioner
1dl havregryn
2msk honung
(1/2 msk färsk riven ingefära)
3dl blåbär
3dl yoghurt
1. Hetta upp en torr stekpanna och rosta försiktigt havregrynen. Vänd dem med en stekspade, ringla över honung och fortsätt rostningen under omrörning tills grynen är guldgula. Blanda i riven ingefära.
2. Varva blåbär, havregryn och yoghurt i portionglas. Toppa med riven cirton, hackade nötter eller något annat du tycker om.
 
 
En vecka utan bloggning men tiden har inte funnits där. Har haft en del att göra i veckan och har varit allmänt trött, lovet är väldigt efterlängtat nu.
Imorse blev det i alla fall "Blåbär med havrefras" till frukost. Det var riktigt gott och super enkelt! Gick ungefär 5 minuter att göra. Jag älskar att äta yoghurt med flingor/müsli till frukost men har tröttnat på att äta på det vanliga sättet, alltså i tallrik med alla tillbehör ovanpå. Detta var däremot mycket roligare haha, solklar favorit. 
 
Sedan efter min träning gjorde jag en Avokado och Mango smoothie från boken 101 Smoothies jag fick när jag fyllde år. Den blev så himla god! Jag älskar avokado men kan tycka att det är lite tråkigt att äta rakt upp och ner (det måste vara roligt att äta annars smakar det ju inte lika bra!!). Samt älskar jag smoothies så det passar ju bra att göra det istället. Receptet kanske ni kan läsa av från bilden, annars säg till så kan jag lägga upp det receptet med.
Puss!





rememberthiis.blogg.se
11 November, kl. 13:15 | Blogg; http://rememberthiis.blogg.se/

Gott!

Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback