M A T

 
 
 
  
 
Canon eos 550D
 
Något som står min familj nära är mat och det ska vara bra råvaror och vi äter nästan bara viltkött. Här är några av våra fantastiska rätter denna sommaren. På bilder överst är det kronärtskocka, det var första gången jag åt det och den hade en annorlunda smak, men det var spännande! 
Hamburgaren är däremot gjord utifrån Manneströms recept, vet inte riktigt var man hittar den förutom i en av hans kokböcker!
 
Mamma och pappa är oftast kockarna, men ibland brukar min äldsta bror laga maten och det är han som har gjort skaldjurssoppan på bilden. 
 
Alla måste hålla med om att mat är det bästa som finns.
 





Carro
07 July, kl. 14:05 | Blogg;

Jag blev hitlockad av din översta bild. Kronärtskocka är ju en så vacker grönsak. Jag har heller aldrig ätit den "färsk", så att säga, brukar köpa inlagd i olja och krydda för att ha på hemmagjord pizza. Men då är det ju bara hjärtat.
Vad gjorde ni med den? Jag är så nyfiken på hur man kan tillaga den och vad man ska ha till den :)

natalie
07 July, kl. 14:19 | Blogg; http://nataliestrande.blogg.se

Mums!:)

lisa
07 July, kl. 14:19 | Blogg; http://kyntaja.blogg.se

åh vilka härliga rätter! blev verkligen sugen på allt det där nu!

Kom ihåg mig

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback